Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Work

An Excerpt of Working Journey

 Assalamualaikum w.b.t.....  Hi peeepppsss. Ya Allah ni sumpah tempoh masa paling lama aku tak menulis since my last entry. Aku rindu teruk nak menulis tapi tulah kenkadang writers block, kenkadang takde mood, kenkadang malas. Ha yang last tu yang paling selalu lah.  Enam bulan ek aku tak menulis. Fuh! Tapi aku selalu je singgah sini tengok entry entry lama. Kadang kadang reply comment. And I am so thankful sebab orang masih baca entry aku pasal PPBU tu aaaaaa terharunyaaaaaa *sobs Thank you so much korang. At least takdelah sendu sangat blog aku ni. Dahla tuan dia tinggal dia berhabuk pastu takde orang baca pulak. Sedeyyyhhh.  Ok back to the main point.  Dalam enam bulan ni, dah banyak sangat benda jadi. Dari grad sampai dah masuk era endemik sampai dah habis raya pun. Tapi benda terpaling highlight untuk enam bulan ni is aku dah officially dapat kerja. Yeay! Walaupun kerja biasa biasa je tapi okaylah demi nak melangsungkan hidup. Ok ni sebenarnya tujuan aku tu...

Another Chapter of Life: PPV Experiences

 Assalamualaikum....  Hello peeps!! Fuh lama ye tak menulis. Tapi takdelah lama sangat hehe. ((Pening tau kadang perempuan ni haih))  Tapi takpelah point aku bukan nak argue pun dah berapa lama tak menulis.  And macam biasalah asal entry baru je mesti tengah malam. Bertabah jelah ek. ๐Ÿ˜ Jadi seperti biasa aku mulakan dengan sedikit nasihat yg clichรจ: jaga diri, jaga kesihatan. We're still struggling with this endless pandemic. So stay safe wherever you are okies. Go get vaccinated if you haven't. To those yg dah fully vaccinated or dah second dose, yeayy kita geng! ๐Ÿ™ lepasni bukan setakat boleh main sep sep tangan je. Dah boleh salam peluk cium. ๐Ÿ˜™  Saja je aku bagi advice centu sebab point entry ni memang ada kaitan dengan vaccine pun hehehehehe.  Sebenarnya aku just nak cerita some of my experiences sepanjang sebulan lebih aku bertugas dekat Pusat Pemberian Vaksin (PPV) USIM.  For those who don't know, USIM haritu jadi PPV IPT Mega alongside other P...