Skip to main content

CLASSMATES BARU

ASSALAMUALAIKUM....

Its been a while since my last update. Sejak masuk belajar ni aku memang masyaAllah tak cukup tanah nak berjalan. Kelas seminggu straight dan antara semua housemates aku, aku lah orang paling malang sekali. Malang here means akulah orangnya yg akan sampai paling lambat ke rumah sebab kelas aku hari hari habis pukul 5.30 petang. housemate aku yg lain lek je balik awal semua. siap ada sorang tu takde kelas lagi setiap hari Jumaat. cam dapat extra cuti gittew. So boleh kata masa aku banyak spend dengan classmates akulah. Cerita pasal classmates ni, waktu first time aku jejakkan kaki dalam kelas tutorial (kelas tutorial tu macam bilik darjah dekat sekolah dulu)

Apa? Kuliah?

ada je. cuma tutorial ni lagi keciklah bilangannya. Ok pusing balik cerita asal. Aku mula mula ada rasa macam rindu lah kat classmates sekolah menengah aku dulu sebab yelah kan sekarang ni kau tak kenal sesiapa. Fortunately, ada sorang schoolmates aku ni satu kelas dengan aku. tapi taklah fortunate sangat sebab lepastu hidup aku hampir jadi upside down. Ada ke patut dorang gosipkan aku dengan dia? I laughed like crazy kut bila teringat how they sungguh sungguh nak kenakan aku dalam group whatsapp. HAHAHAHAHA


Okay tak lawak.

acah acah je semua candid. :P

Kat atas tu the only gambaq kelas aku yg proper. Tapi tu pun ada lagi sorang yg takde. As I know, kelas aku lah paling ramai umat lelaki berbanding 15 tutorial yg lain. Aku ni jenis perati orang tau. Aip, bukan cam psiko tu. Aku suka study human behavior. Tapi tak bermakna aku ni judgemental. Eh no no no no nehi. Aku just nak tahu what kind of person dia ni. Cause kitorang semua budak baru kan. So aku start dengan ketua kelas dulu lah.

( p/s: selain aku suka study human behavior, aku jugak diberi kelebihan *cewah ayat* untuk ingat nama sorang sorang ni. nama panjang kecuali nama ayah. So jangan pelik kalau japgi semua aku kasi nama penuh.)

HAMIZAN











Kalau gambar kat atas ni dia orang yg kedua dari kanan. yang acah tak pandang kamera tu. Haaa tulah dia. Okay, Mizan,or as known as Mije (sebab dia asal Terengganu), ni pada aku orangnya mcam pemalu. Choyyy. Tapi so far oklah. Jadi ketua pun ok. Cuma tak banyak cakap. Dan surprisingly, muka dia 40 percent sama macam muka kawan aku. First aku masuk kelas tu aku macam terkejut jugaklah. Tapi sesungguhnya dia bukan kembaq kawan aku yg terpisah. Dia totally orang lain. Haha.


IRFAN









The reason aku letak nama dia bawah nama Mizan ni sebab depa berdua ni rapat yaa ampun. Ibarat kata di mana ada Mizan, di situ ada Irfan. Fuhh, mati aku kena sembelih kalau tahu dek Irfan ni. Hahahahaha. Irfan ni pun serupa jelah dengan Mizan. Oh lupa, dorang satu sekolah dulu. Dan dia ni jugak classmates aku panggil Ipe je. Aku kenkadang terconfius sebab nama panggilan dia tu lebih kurang je dgn nama panggilan aku time dekat sekolah dulu. Tambah dua huruf je lagi. So bila orang panggil dia so aku pun automatic macam nak terpandang. Hahahahha. Bukan apa. Sebab nama tu aku guna dah dekat tiga tahun kat sekolah dulu. Sebab tak guna nama tu kat uni? RAHSIA. HAHAHAHAHAHA. Haaaa, aku dengar cerita dia ni reti buat beatbox. wallahualam.

FITRI













Haa ni lagi sorang budaknya yg buat aku nak gelak waktu first first jumpa. Suara dengan muka sama dgn schoolmates aku dulu. Aku waktu tu dalam hati " kenapa semorang nak represents schoolmates aku? Ni saja lah ni nak kasi rindu lelebih dengan schoolmates. :'((((( Tapi apa yg aku respect dia ni. dia buat parkour. ha parkour tu apa? alah yg lipat lipat tu. yang kau kena lari sikit pastu buat badan kau jadi upside down pastu jadi normal dalam masa kurang dari lima saat. Tak paham? Dah kau pergi google. Aku tau pun sebab classmates aku yg lain bagitau. Serious aku respect dia ni. And tak silap akulah, dia ni pernah pergi students exchange ke TURKI. Weh tu impian aku dari sekolah lagi weh. :"((( Fitri ni aku boleh samakan dengan Murshid lah kalau nak banding dengan ex classmate aku. Jenis yg terror IT. Waktu kitorang kuar main bowling haritu dia ada buat video tapi tu video laki jelah. *blergh* Kitorang sikit pun tak masuk dalam video tu. Hmmm


HAZIQ

(yang paling depan dalam gambar)











Haziq ni group aku untuk subjek Arab. Memula tu aku ingat dia ni poyo. Rupanya kelakar gila yaa ampun. Aku dahlah orangnya mudah terhibur so memang aku gelak je bila dia cakap. Dengan slang Kelantan pekat nak mampuih korang paham paham jelah k.. TAPI.... dalam kelakar tu, aku baru tau yang dia ni bijok tahp gaban. Ko bayanglah, Biology, Physics, Chemistry tiga tiga dia dapat highest mark. I jealous hmmm. Dia ni jugak insan paling tinggi dalam kelas aku. pastu dia blur. HAHAHAHAHA Sebab tu dia kelakar gila. you should try to get along with him and you'll find how kelakar he is. Seriously.


AIZUL














This Melaka boy  buat  aku confius nama dia at first. Cause aku ingat nama dia Izzul. But then kawan kawan aku cakap "Eh bukan. Nama dia Aizul."  KK faham aku salah nama. Dia ni pandai main boling sebab haritu waktu main boling dia menang. Lulz. Aku taktau nak elaborate apedah pasal dia sebab taktau banyak plus Im too  sleepy too think. Haha. And biasanya aku end up dgn frust sebab lupa letak keyword penting Lulz. Kay nanti lah aku roger balik pasal dia ni.


ISRAF














Dia pun Melaka Boy jugak. Dan paling sabar nak ajar aku yg noob Math ni. Hahahahha. Sampai kadang kadang aku tak paham lagi walaupun dia dah terang satu satu kat aku. Tetap aku tanya "why macam ni?" "Eh kenapa takleh guna cara ni cara ni sama je bla bla bla". hahaha, Terukkan aku. Kadang kadang pun kalau aku dah paham dia akan tanya "Tahu tak kenapa jadi macam tu?" dan dia pun start lah " sebab kalau ganti y dengan x tu nilai sama blablabla." And , dia baru 17 TAHUN!!!!


SYED

paling depan pakai kemeja putih















Syed ni senyap and Idon't know why. Hahahaha. Aku taktau nak elaborate apa. Tu je kut. Hahahha Haaa dia ni haritu waktu present mantop muqaddimah Arab. hahhahahaha.



IZZUDIN

Gambar atas sekali dua dari kiri. Dia ni lagilah masyaAllah penyenyap. Aku rasa dalam dua bulan ni tak sampai 200 perkataan lagi dia sebut dalam kelas. Sampaikan group Arab aku sepakat nak suruh dia bacakan hadis semata nak suruh dia bukak mulut. Ada emas agaknya dalam mulut tu.


ABI ASHRAF














Abah kitorang semua mungkin. Sebab nama dia Abi (baca: ayahku) HAHAHAHAHAHAHAHA  
kay tak lawak. Dia ni pernah jadi calon SPT (baca: sekretariat pelajar tamhidi). Aku taktau banyak pasal dia ni. Sebab dia pun senyap jugak. Sikitlah. Lagi, nama dia paling unik aku rasa. Ayahku kut. Hahahahahaha. Rasa macam tiap tiap hari bila pergi kolej mesti macam nampak bayang abah. Thanks to his name. Lol. 


AMMAR

 baju hitam seblah baju merah


























Dia ni buat aku fikir yg dunia ni kecik jaaa. Sebab before aku masuk sini, aku randomly tanya dalam twitter sapa dapat course sama dengan aku dan sama uni. Dan cousin aku tag nama dia. Nah, sekali sampai sini, satu kelas. Aku nak gelak gila gila tapi sabar jelah emm. p/s: aku memang suka gelak. Sebab nanti kalau nangis pelik pulak en. Dia ni aku tengok kira macam set set naqib (baca: ketua usrah) lah dekat sekolah dulu. Tapi wallahualam. And satu satunya classmate aku yg kayo sikit sebab pakai Iphone. huhu.


AQIL FALAH

yg acah acah nak lari tu

























This boy satu sekolah dengan ex schoolmates aku.Dia ni sangatlah hyperactive tak kira di dalam kelas ataupun luar kelas. Tu je kut. Haha.



ARIIF ZIKRI
















Ha nilah classmate aku dari form 4 sampai sekarang. *tired faced* Dia ni bijak Math. Aku sure tu. Pastu entahlah nak elaborate apa sebab aku dah ngantuk sangat. Hahahahaha. Sama result dengan aku lepastu dia nilah yg bertanggungjawab sebar nama panggilan aku time dekat sekolah dulu kat budak budak kelas aku. Aku ada mention pasal nama panggilan ni dekat budak nama Irfan ye untuk sesiapa yg jenis baca dari bawah. Dan aku rasa nak penggal je kepala dia sebab aku dah warning seblum masuk dulu jangan guna dah nama tu. 



Oklah ni aku kasi yg laki dulu tau. Sebab its already 20 minutes past 3 o' clock in the morning. Maaflah mata aku bukan mata kelawar yg boleh tahan sepanjang malam. Next entry aku post pasal girls pulak kay.

p/s: boys kelas aku memang semuanya pemalu nak pandang kamera. *blegh* 


Ha ni aku nak kasi tengok video si Fitri tu buat. classmate aku kata dia pernah menang editor terbaik. Betul ke idok aku taktau.




NOTA KAKI: GAMBAQ TU SEMUA BUKAN AKU AMIK CURI CURI MACAM MAMARAZZI YE. TU SEMUA YG DORANG KASI THROUGH WHATSAPP. :p

Comments

  1. Uishh..smnggtt sngtt upload sal classmate..bhgie sgtt tuhh������..psni sal pompuan lak..pastikan aq ade����

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PPBU YBR

Assalamualaikum..... Hi again peeps. 👋😁 Im back! #jangankecam  Aku rasa still tak terlambat kut untuk aku ucapkan Congratulations untuk adik adik yang baru lepas ambil result SPM baru baru ni. Congratulations!!!!! 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 tak kisah lah berjaya dengan cemerlang ke, berjaya separa cemerlang ke, tak berjaya tapi cemerlang ke, tak berjaya tak cemerlang ke (eh?) You guys have done the best. Berjaya ke tak berjaya ke itu semua tolak tepi. Yang penting bersyukur. Ada hikmahnya result yg kita dapat tu macam tu. Jangan lupa sujud syukur tau. Aku tau, waktu waktu macam ni raaaamaaaiiii gila yg tengah duk isi UPU,  godek godek scholarship kan? Takpe aku pun macam tu jugak dulu. Desperate nak scholarship sebab yelah kita bukan kaya nak tanggung semua hihu. ✌😌  Jadi di kesempatan ini aku cerita sikitlah pasal PPBU  yang aku dapat ni. Alhamdulillah. P/s: This maybe long so be prepared peeps. 😜 Since lepas SPM,  aku memang tiap masa godek pasal scholarship ni. Sampailah aku

PRE INTERNSHIP STORY: Aku Dilema Nak Pilih Company!

 Assalamualaikum.... Hi peeps. Kita jumpa lagi 🙋 Disebabkan aku dahnak intern so aku nak share sikit lah perih jerih ((amboi)) mencari peluang internship. Geli pulak bila baca semula tapi yeah itulah dia intinya untuk entry kalini. Haaa kalini aku bagi peluang korang untuk close tab dululah kalau tak berminat. Kalau berminat nak tahu boleh sambung baca ((jangan kata akak tak warning)).  Ok back to the story. Seperti anda semua tahu batch kitorang ni kira macam batch intern tersakiti 2.0 lah. Sebab intern tersakiti 1.0 batch atas kitorang sebab dorang intern waktu Covid mula-mula nak merebak. So kitorang ni intern di kala Covid baru-baru nak baik. Tapi proses nak dpat intern tu yang sakit sebab time tu numbers of infected people memang mencanak naik taknak kalah. Pastu kebanyakkannya kluster tempat kerja laktu. Jadinya ramailah antara kami yg affected dengan situasi ini. Contohnya banyak company yg freeze internship dan tak amik langsung intern. Jadi pilihan untuk intern tu makin terha

PPBU YBR Part II

Assalamualaikum.... Hai peepsss. Aku rindu teruk kat korang huhu. Sebenarnya aku dah lama dah nak sambung part 2 untuk PPBU ni tapi sorrylah aku ada baaaaannyaaakkk gila kerja nak kena buat termasuklah aku ada latihan intensif untuk tauliah. P/s: Guys aku dah tauliah guyss!!!!  *emoji budak menjerit kegembiraan*  Nanti kalau rajin aku buat entry pasal tauliah tu eh. Sekarang aku nak fokus cerahkan balik kulit pastu nak tulis PPBU  ni ha. Aku baru lepas balik kem YBR sebenarnya tu yg excited lain macam tu. ((Tak sebenarnya aku dah lama balik dari kem tapi harini baru rajin nak tulis entry sambungan lol)) So ingat tak dulu aku cakap aku kena settlekan dokumen dalam masa seminggu kan? So ni sambungan dia. Lepas je aku tau aku dapat tu dia suruh aku pergi dekat portal and download beberapa dokumen. ((Bukan beberapa ye guys sebenarnya. Banyak gila huhu kesian printer kawan aku kena print banyak banyak huhu)) Dokumen tu macam biasalah ada 1. Dokumen perjanjian. Dokumen ni dahla teb