Skip to main content

TASCA 2017

Assalamualaikum.....

Since Sukan Tamhidi had ended just a week ago, so I think masih tak terlambat lagilah kut untuk cerita pasal Sukan ni.

TASCA 2017

To be honest, waktu memula tau pasal acronym ni I dah gelak guling guling. Sebab most of us fikir kenapa tasca? Bunyi dah macam taska je. And after that we discover that the acronym came from TAMHIDI SPORTS CARNIVAL. Nama ala ala western gitu.

APA OBJEKTIF TASCA NI?

Maybe in February, we have an interfaculty sports. So kami selaku adik paling bongsu, (eh tak. Kedua bongsu) pun kena hantar wakil untuk bertanding. So this is why dorang (SPT) buat carnival ni. Supaya dapat cungkil bakat bakat terpendam kami  instead of nak kami semua ni tak stress dan hilang tension. hukhuk. Thumbs up SPT.

WHAT KIND OF SPORTS?
Sepak Takraw
Ping Pong (I am one of the squad. *peace* )
Futsal
Bola Tampar
Bola Jaring
Catur
Relay 4x100,4x400 and 200m.

nampak banyak kan? Ye, memang banyak.


Penat. But to take it on the bright side, memang awesome gila lah Tasca ni. Waktu ni lah I learn that even kitorang baru kenal not even a year, tapi bonding dia memang kuat kalah Hydrogen Bond. haaa. Waktu tu memang semorang macam dah lama kenal. Siap boleh borak borak cam kawan lama yg dah terpisah 10 tahun. We keep supporting each other and even tak menang Juara Keseluruhan pun, tetap KTS 1 paling hebat. ei nyampahnya puji kuliah sendiri.

RESULT
First and foremost, alhamdulillah because walaupun tak menang banyak, tapi tetap we possess champion for two sports. Thumbs up.  *acah acah emoji ibu jari naik" We won Bola Jaring and 4x400m. Second Runner- up for Sepak Takraw sports. Unfortunately ping pong win nothing. T_T

Tak sesia burn muka sebab pegi sokong dorang. HAHHAHAHA.

The best part is, of courselah photograph session. Tengah hari buat phtograph session memang hancuqlah muka. hahahha Tapi we all selamba je. Tetap yakin pose depan kamera even waktu tu tudung dah macam belacan and  muka minyak kalau perah boleh jadi minyak masak ( hiperbola).

So I would like to leave you with these pictures.
NOTA KAKI : Buat adik adik yang nak masuk USIM, bolehlah slow slow main pass pass baton ke takpun jogging ke nanti bila masuk KTS 1 kalahkan KTAC 2 tau. Sebab KTAC 2 juara keseluruhan tahun ni.

D
 SOAR LIKE EAGLE!!!
 HALF OF THE BOYS.
 (BAKAL IMAM ANDA. KATA MEREKA DI DALAM HATI) 
 THE BOLA JARING TEAM... 
I.m just the supporter. Sad T_T
 THE HAMPIR LENGKAP FAMILY OF KTS 1
 RAJA PARKOUR IN ACTION.
SO SURPRISED TO SEE HIM DOING THAT.
BTW HE'S MY CLASSMATE FOR TWO SEMESTERS.
AND HE NEVER DID THAT BEFORE!!!!!!!!
 SO NEKAD NAK MENANG.
 THE TAWADHUK PERSON. 
SO FOCUS! 

CURRENTLY IRREPLACEABLE! 
(MOHON TERHARU PASTU SORANG SORANG BELANJA MAKAN ) 

BOYS LAGI SEPARUH.
TOO SAD CAUSE I DONT HAVE THE GIRLS' PICTURE.  :'(






Comments

Popular posts from this blog

PPBU YBR

Assalamualaikum..... Hi again peeps. 👋😁 Im back! #jangankecam  Aku rasa still tak terlambat kut untuk aku ucapkan Congratulations untuk adik adik yang baru lepas ambil result SPM baru baru ni. Congratulations!!!!! 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 tak kisah lah berjaya dengan cemerlang ke, berjaya separa cemerlang ke, tak berjaya tapi cemerlang ke, tak berjaya tak cemerlang ke (eh?) You guys have done the best. Berjaya ke tak berjaya ke itu semua tolak tepi. Yang penting bersyukur. Ada hikmahnya result yg kita dapat tu macam tu. Jangan lupa sujud syukur tau. Aku tau, waktu waktu macam ni raaaamaaaiiii gila yg tengah duk isi UPU,  godek godek scholarship kan? Takpe aku pun macam tu jugak dulu. Desperate nak scholarship sebab yelah kita bukan kaya nak tanggung semua hihu. ✌😌  Jadi di kesempatan ini aku cerita sikitlah pasal PPBU  yang aku dapat ni. Alhamdulillah. P/s: This maybe long so be prepared peeps. 😜 Since lepas SPM,  aku memang tiap masa godek pasal scholarship ni. Sampailah aku

PRE INTERNSHIP STORY: Aku Dilema Nak Pilih Company!

 Assalamualaikum.... Hi peeps. Kita jumpa lagi 🙋 Disebabkan aku dahnak intern so aku nak share sikit lah perih jerih ((amboi)) mencari peluang internship. Geli pulak bila baca semula tapi yeah itulah dia intinya untuk entry kalini. Haaa kalini aku bagi peluang korang untuk close tab dululah kalau tak berminat. Kalau berminat nak tahu boleh sambung baca ((jangan kata akak tak warning)).  Ok back to the story. Seperti anda semua tahu batch kitorang ni kira macam batch intern tersakiti 2.0 lah. Sebab intern tersakiti 1.0 batch atas kitorang sebab dorang intern waktu Covid mula-mula nak merebak. So kitorang ni intern di kala Covid baru-baru nak baik. Tapi proses nak dpat intern tu yang sakit sebab time tu numbers of infected people memang mencanak naik taknak kalah. Pastu kebanyakkannya kluster tempat kerja laktu. Jadinya ramailah antara kami yg affected dengan situasi ini. Contohnya banyak company yg freeze internship dan tak amik langsung intern. Jadi pilihan untuk intern tu makin terha

PPBU YBR Part II

Assalamualaikum.... Hai peepsss. Aku rindu teruk kat korang huhu. Sebenarnya aku dah lama dah nak sambung part 2 untuk PPBU ni tapi sorrylah aku ada baaaaannyaaakkk gila kerja nak kena buat termasuklah aku ada latihan intensif untuk tauliah. P/s: Guys aku dah tauliah guyss!!!!  *emoji budak menjerit kegembiraan*  Nanti kalau rajin aku buat entry pasal tauliah tu eh. Sekarang aku nak fokus cerahkan balik kulit pastu nak tulis PPBU  ni ha. Aku baru lepas balik kem YBR sebenarnya tu yg excited lain macam tu. ((Tak sebenarnya aku dah lama balik dari kem tapi harini baru rajin nak tulis entry sambungan lol)) So ingat tak dulu aku cakap aku kena settlekan dokumen dalam masa seminggu kan? So ni sambungan dia. Lepas je aku tau aku dapat tu dia suruh aku pergi dekat portal and download beberapa dokumen. ((Bukan beberapa ye guys sebenarnya. Banyak gila huhu kesian printer kawan aku kena print banyak banyak huhu)) Dokumen tu macam biasalah ada 1. Dokumen perjanjian. Dokumen ni dahla teb