Skip to main content

Posts

Descendants Of The Sun Part II

Assalamualaikum..... Ini bukan sambungan cerita tu ye. Cerita tu takde lagi sambungan. Ni Kak Cici yg nak sambung ulasan. Hahaha. Amboi tak cukup satu entry nak tambah lagi entry lain. Well, Imma kpopper. And storyline cerita is very well. Okay ni dah kali kedua Kak Cici tengok cerita ni. Biasalah beli cd kan so bolehlah tengok bebanyak kali. Hewhew :p. Bila tengok kali kedua ni of courselah tahap pemahaman tu makin tinggi. Cewah. Rasa macam hari hari nak cakap Korea. Jyeah! Okay berbalik kepada cerita. Actually Kak Cici tertinggal satu moral yg paling penting. Lupa nak letak dalam entry yg dulu tu. Cerita ni promote sifat kemanusiaan dalam diri. As dalam cerita tu that doctor selalu buat volunteering. Pergi negara lain and tolong orang. This is so amazing lah buat orang orang macam Kak Cici yg mempunyai cita cita untuk jadi doktor. And of course communication dengan public tu memang vital lah. Apa guna jadi doktor tapi tak reti nak beramah mesra dengan orang awam yedok? So s...

Descendant of The Sun

Haaa amcam mengancam tak cover? Assalamualaikum. Kak Cici had been super busy last three weeks. Tu yg tak sempat nak post entry baru tu. Cehh. Dalam busy busy tu sempat jugaklah memanfaatkan 16 jam untuk layan drama dots. Apa?  Tak tahu dots tu apa? Haaa sila baca tajuk entry.  Annyeonghaseyo! *cewah korea sangat*   Okay berbalik kepada tajuk. Actually Kak Cici rasa Kak Cici nilah orang paling lambat tahu pasal cerita ni. Kah! Sebelum ni just dengar org cerita je and org kata cerita ni best. Bila dah tengok....... bukan best, super best!  Cerita ni drama 16 episod. Apa yg bestnya pasal drama korea ni is, episod dye pendek dan iklan tak lama. Taklah macam cerita melayu pukul 7. Iklan saja 5 minit. Cerita lebih sikit je dari setengah jam. Kah! Hero dia Song Joong Ki. Kpopper mesti kenal punya ni. Kofkofkof. Dia ni pegang watak Captain Yoo Si Jin atau sign name dalam Special Forces, Big Boss. Ketua lah tu kiranya. Dah hero kenalah jadi ketua...

[TUNAS] DAN Aa+ Bb

Assalamualaikum. Book lover mesti dah tau kan ape maksud nye tu. Yang bukan book lover pulak mesti fikir Kak Cici  tengah buat equation math kan. Macam algebra algebra bagai. Ada A ada B. Mesti pening kan. Haaa takdelah. Kak Cici bukan nak buat equation pun. Zaman belajar math dah berlalu. So sekarang nak freedom je dulu. Lol. :) Actually Kak Cici nak review compilation buku HLOVATE ni. Saje kasi highlight nama penulis nak kasi korang ingat sampai mati. Buku ni bertajuk seperti di atas. Ape? Nak  tau cover buku macam mana? Haa korang boleh check out kat bawah ni. Cover pun dah lawa kan Kak Cici dah ulang buku ni dah kali keenam. Kalau Kak Cici pun dah ulang enam kali of course lah buku ni best gila kan. Kak Cici memang cukup lah suggest korang yg bosan bosan tak tahu nak buat apa. Yg tengah duduk tanam anggur tu. Apa kata sesambil tanam anggur tu mai lah baca buku ni. Heee :) Okeh buku ni actually ada dua. Nama pun compilation kan. Mesti lebih dari satu. Satu...

SAHABAT SYURGA

 "Kawan tu macam kaca. Sahabat tu macam permata. Dua dua nampak sama. Tapi nilai berbeza." Assalamualaikum. Best tak quote tu? Kalau tak best pun korang cakap jelah best. Penat Kak Cici perah otak. *ceh ceh ceh* Kawan. Semua orang ada kawan kan. Tapi berapa ramai yg ada sahabat? Sahabat ni pada Kak Cici lah kan kehadiran dia lebih bermakna dari kawan. Sebab apa? Sebab kawan adalah orang yg kenal kita. Tapi sahabat adalah orang yg kenal kita. Take care pasal kita. Tarik kita ke jalan tuju Allah. Ingatkan kita bila tersilap. Dan sama sama perbaiki diri jadi yang terbaik di mata Allah. Pheww penat karang ayat. Oklah actually Kak Cici nak share pasal sahabat sahabat syurga Kak Cici. Cerita ni berlaku tahun lepas. Tahun lepas. Bulan 6. Kak Cici dengan roommate Kak Cici merangkap ketua bilik dah tak tidur bilik kitorang. Kitorang tidur bilik kawan Kak Cici which bilik dia lagi cosy sebab ade tikar getah. Lagipun bilik dia tak ramai orang macam bilik kitorang. So boleh...

WAY TO BE SUCCESS

Assalamualaikum.... Sorrylah lately Kak Cici busy sikit. Tu yang lambat update entry baru tu. Ok berbalik pada tajuk. Cewah tajuk nak grand je kan. InsyaAllah cerita ni Kak Cici kasi grand jugak sama macam tajuk dia. Cehh... Ok haritu Kak Cici dah story pasal SPM kan. So ni nak share sikitlah pasal cara cara nak jadi cemerlang. Cewah Kak Cici kau orang ni cakap macam cemerlang sangat kan. Takdelah. Cuma sikit sikit lah nak share. InsyaAllah lah lebih kepada story. Waktu sebelum periksa. Means awal awal tahun sebelum menjelang periksa besar yang ditakuti lagi digeruni. - SPM,PT3,UPSR dan seumpamanya. Time tu dah kena start dah buat segala jenis solat sunat. Kalau dekat sekolah Kak Cici, kitorang ade solat hajat setiap malam. Lagipun kitorang kan sekolah agama, jadi 'Addin' tu lebih sikitlah. Alhamdulillah lah sebab benda tulah sebenarnya banyak tolong kita untuk berjaya. Despite all those things yg korang belajar tulah of course. Belajar belajar jugak tapi solat sunat seg...

CERITA PASCA SPM

Assalamualaikum.... Hai netizen semua.... okay ni kali kedua sis tulis cerita sama. Yg pertama terdelete. Perasaan masa tu memang masyAllah sangat. Huh. Tapi takpelah kita start over everything. Since result SPM n STPM baru je keluar baru baru ni. (Kira baru lagi lah kan sebab baru seminggu hiks). Sis nak ucap tahniah dekat semua calon yg dapat result. Tak kisah cemerlang ke tak cemerlang ke. Itu rezeki. Dan kita kena terima. Okay sis pun salah sorang dari calon calon tu. Okay Masuk balik cerita SPM. Dua Tiga Hari Sebelum SPM Okay masa ni semua kawan kawan sis termasuklah sis semuanya dah masuk mood macam baru lepas taubat nasuha atas dosa dosa besar. Cewah, kemain betul ayat. Sebab bile bukak whatsapp je berduyun duyun message mintak maaf masuk. Okaylah kan since manusia ni dahlah malu nak mintak maaf. Time time cengginilah baru nak mintak maaf bagai. Yelah, result dah dekat kan. Dan sis pun termasuklah sekali. Waktu nilah nak mengaku ade tertiru lah. Ade tertengok tanpa senga...

The Silent Killer Review

Assalamualaikum... Hai penduduk penduduk semuaaa!!!! Ya Allah Kak Cici rindu gilaaa kat korang.... *lambai tangan sambil lap airmata* Ok ok stop your cheesy words, sis! Haa.... seram tak gambar tu??? *emoticon hantu sikitt Oklaa act Kak Cici nak review story The Silent Killer by Nurul Izzah Hani. Time time cenggini tengah cuti tunggu result ni memanglaa waktu yg paling pishang bak kate orang muda zaman sekarang. (Baca:pishang = bosan). So Kak Cici pun download laa wattpad ni. Dye ni macam e- book laaa for those yg taktau. So bila discover and I found this book. Mula mula baca memang Kak Cici rasa cam biase je. Dengan punctuation yg kadang kadang takde. Gigihlaa Kak Cici membaca. Tapi bila lama lama baca tu memang terbaik aaa buku ni. Okay Kak Cici cerita sikit laaa pasal watak utama. Hero dye name Ahmad Irfan b Muhammad Shukur. And heroin dye Nur Hani Syuhada binti Ahmad Farid. So sape ad makwe/pakwe nama macam tu so korang patut boleh lagi feel laaa. Hani ni dye lasak...