Skip to main content

Love

Assalamualaikum.... 

Hi peeps, I know I've been writing too much lately. 😅 Hope y'all don't mind because 

1) I am bored as hell. I've loads of assignments tapi I takde mood nak buat. Heeee so this is the escape place. ✌

2) I have so much thoughts lately and I wanna let it out here. So I basically written my online diary teehee 😁 

So for today's thought, it would be about love. It has been bothering me since yesterday. 

I have never been in a real relationship. Well, if the puppy love counted then that is my first and last relationship. So I've been single for quite some times. Dari sekolah menengah sampai I umur 22 y/o. 

Sepanjang waktu tu, I quite anticipate when is my time? Sebab most of my friends, have been in a real relationship at least once. Until one time, I rasa end of last year kut. I really don't care kalau I single. I mean, I'm freaking don't care. I love staying alone. And that makes me the best listener for my friends' love stories. 

Recently, I watched dramas so of courselah banyak scene romance - that is the core of the drama kut. So I've been thinking cam aaaa bestnya ada someone yg boleh listen to all your stories and complaints. Tapi dia cam datang kejap je. Lepas tu the thought blew away and I am still okay with being single. My okay tu sampai tahap I DGAF with my friends' love stories. I'm happy for them tapi it really doesn't affect me at all. 

So what's bothering me is, does everyone really has the "IDGAF on the love life" period in their life? Even without being broken hearted in the first place. 

Does everyone take "kalau ada jodoh, ada lah. Kalau takde takpe" too serious in his life to the point they lose interest in starting a relationship? 

I know, 

Kita kena usaha cari, baru jodoh tu ada. Tapi do you have the energy to "usaha" if you dont have any interest on starting a serious relationship? 

It really is bothering me. 

I mean, yes you can choose to be alone, yet you need to find your partner because everything is created in two. 

These days, I read a lot about cheating. Either in a relationship or marriage, and it adds up to my believe that staying single or alone is enough. I lose my believe in relationship. Hence, I lose my believe in marriage. You know, it really doesn't worth to be hurt by somebody you loved the most. 

I do believe in love. Love is powerful. Love brings people together. Love, gives people happiness.

Tapi in a way, 

Love will be the most painful thing to possess, when you are hurt by somebody you love the most. The love is no longer powerful. 

Tell me how do you fall in love? 
Tell me what is it like to be in love? 
Tell me why do you fall in love? 

And tell me, 

Is it worth it, to endure the pain caused by somebody you love? 

Till then peeps, I really hope I can figure this out soon. 

To those yg dah bahagia bersama pasangan tercinta, I'm happy for you. Jaga your relationship baik baik. 

To those who are still strugglin' in finding love, I hope you will find one soon. 

To those who are in the same boat as mine, nah I send you my virtual hugs. May someday we will be enlightened by love. *hugs* 

And oh ya, if you have anything to share, just slide to my dm, I'll listen to it. 








Comments

Popular posts from this blog

PPBU YBR

Assalamualaikum..... Hi again peeps. 👋😁 Im back! #jangankecam  Aku rasa still tak terlambat kut untuk aku ucapkan Congratulations untuk adik adik yang baru lepas ambil result SPM baru baru ni. Congratulations!!!!! 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 tak kisah lah berjaya dengan cemerlang ke, berjaya separa cemerlang ke, tak berjaya tapi cemerlang ke, tak berjaya tak cemerlang ke (eh?) You guys have done the best. Berjaya ke tak berjaya ke itu semua tolak tepi. Yang penting bersyukur. Ada hikmahnya result yg kita dapat tu macam tu. Jangan lupa sujud syukur tau. Aku tau, waktu waktu macam ni raaaamaaaiiii gila yg tengah duk isi UPU,  godek godek scholarship kan? Takpe aku pun macam tu jugak dulu. Desperate nak scholarship sebab yelah kita bukan kaya nak tanggung semua hihu. ✌😌  Jadi di kesempatan ini aku cerita sikitlah pasal PPBU  yang aku dapat ni. Alhamdulillah. P/s: This maybe long so be prepared peeps. 😜 Since lepas SPM,  aku memang tiap masa godek pasal scholarship ni. Sampailah aku

PRE INTERNSHIP STORY: Aku Dilema Nak Pilih Company!

 Assalamualaikum.... Hi peeps. Kita jumpa lagi 🙋 Disebabkan aku dahnak intern so aku nak share sikit lah perih jerih ((amboi)) mencari peluang internship. Geli pulak bila baca semula tapi yeah itulah dia intinya untuk entry kalini. Haaa kalini aku bagi peluang korang untuk close tab dululah kalau tak berminat. Kalau berminat nak tahu boleh sambung baca ((jangan kata akak tak warning)).  Ok back to the story. Seperti anda semua tahu batch kitorang ni kira macam batch intern tersakiti 2.0 lah. Sebab intern tersakiti 1.0 batch atas kitorang sebab dorang intern waktu Covid mula-mula nak merebak. So kitorang ni intern di kala Covid baru-baru nak baik. Tapi proses nak dpat intern tu yang sakit sebab time tu numbers of infected people memang mencanak naik taknak kalah. Pastu kebanyakkannya kluster tempat kerja laktu. Jadinya ramailah antara kami yg affected dengan situasi ini. Contohnya banyak company yg freeze internship dan tak amik langsung intern. Jadi pilihan untuk intern tu makin terha

PPBU YBR Part II

Assalamualaikum.... Hai peepsss. Aku rindu teruk kat korang huhu. Sebenarnya aku dah lama dah nak sambung part 2 untuk PPBU ni tapi sorrylah aku ada baaaaannyaaakkk gila kerja nak kena buat termasuklah aku ada latihan intensif untuk tauliah. P/s: Guys aku dah tauliah guyss!!!!  *emoji budak menjerit kegembiraan*  Nanti kalau rajin aku buat entry pasal tauliah tu eh. Sekarang aku nak fokus cerahkan balik kulit pastu nak tulis PPBU  ni ha. Aku baru lepas balik kem YBR sebenarnya tu yg excited lain macam tu. ((Tak sebenarnya aku dah lama balik dari kem tapi harini baru rajin nak tulis entry sambungan lol)) So ingat tak dulu aku cakap aku kena settlekan dokumen dalam masa seminggu kan? So ni sambungan dia. Lepas je aku tau aku dapat tu dia suruh aku pergi dekat portal and download beberapa dokumen. ((Bukan beberapa ye guys sebenarnya. Banyak gila huhu kesian printer kawan aku kena print banyak banyak huhu)) Dokumen tu macam biasalah ada 1. Dokumen perjanjian. Dokumen ni dahla teb