Skip to main content

Posts

Hong Leong Bank Foundation Scholarship Interview

Assalamualaikum. Holla  peeps. Aku pergi interview utk Hong Leong Bank Foundation Scholarship 13 July lepas. And aku macam terkejut jugaklah since RAMAI GILA lagi yg tak tahu pasal scholarship ni. (Okay act aku pun baru tahu jugak lol) Cemana boleh tahu? Sebab after SPM aku selalu lah godek godek pasal biasiswa ni since aku ni bukanlah anak org berada yg ada stable financial to support my study. So aku tekad nak dapat biasiswa (mohon tiru everyone). Huhu So aku register email aku untuk dapatkan info pasal biasiswa and suddenly i bumped into this biasiswaaaaaa. ( kena panjang sikit sebab excited). To SPM/STPM leaver, aku nasihatkan korang please lah jgn kedekut email nak register untuk benda benda camni. Plis. So aku apply. Then, in June i've got an email from Mr. Syafiq telling that I AM SHORTLISTED FOR THE INTERVIEWWW. okay nak dapat interview tu susah kay jadi mohon faham lah jika saya excited. So hari interview tu kena pergi wisma dia. Take note everybody "Ja...

Asam Garam Gula Hidup Tamhidi 2

Assalamualaikum.... Hollaaa again peeps ✌ Jadi aku taknak delay delay dah. Now aku cerita sem 2 pulak. Bagi aku sem 2 ni busy. Serious tak tipu. Busy berdo'oh kata org Kelantan. Kenapa busy? Sebab ada 1001 assignments kena siapkan dengan due date yg ada setengahnya sama dan ada setengahnya beza cuma 2, ,3 hari je. Dengan assignment ni aku maksudkan tutorial, dan kerja kerja grouping yg korang kena buat. Aku saja je cerita benda scary dulu. Nak kasi korang baca doa banyak banyak sebelum masuk sem 2. Tapi.... Dalam busy gila tapi takdelah sampai tak sempat mandi ni, sebenarnya bagi aku enjoy lagi sem 2 dari sem 1. Sebab waktu ni aku dgn kawan kawan dah ngam macam lu gua bro. Brother dgn sisterhood tu memang macam "lu langsi lu mati" lah. *adumak over pulak dia ni* Sebab apa aku kata best? Sebab most of the assignments adalah group assignment dan.... yg paling best gempak dia adalah sem 2 ni kerja korang berlakon, bercakap, buat video, berdebat. Paling banyak...

Asam Garam Gula Hidup Tamhidi

Assalamualaikum.... Hye peeps 👀👀👀👀....... Aku rasa macam dah terlambat nak cerita, since batch baru Tamhidi dah masuk. Dan dah berkoyan koyan blogssss (notice the s) yg tulis pasal life tamhidi. Dan aku cuma nak tambahkan rencah perasa je dari apa yg dah korang baca dari post blog pelajar pelajar lain. Aku takdelah nak cerita satu satu dari A to Z secara detail tentang kehidupan Tamhidi ni. Cuma umum. Nak detail? Pergi cari kat blog orang lain. 😈 Aku maybe akan lebih cerita pengalaman aku. Dan oh, aku punya post tak bergambar. Sorry. Tamhidi ni tak banyak ubah pun macam sekolah. ((Tak, tipu je. Banyak yg berubah sebenarnya.)) Hari hari ada kelas dari 8 pagi sampai 5 petang. ( utk bulan puasa sebab tiap tahun pun korang akan masuk lebih kurang bulan puasa.) Pack tak pack masa, tengok jadual kuliah korang camne. Untuk sem 1, bagi aku banyak masa, tapi takde masa lepak. Yelah baru baru masuk mana boleh ngam dgn semorang en. Paling paling pun pergi lepak dgn geng satu sekola...

Curiousity Killed The Cat

Assalamualaikum.... Semua orang mesti pernah rasa curious dalam hidup kan? paling kurang pun sekali lah pernah ada perasaan macam tu dan pernah try nak buat macam tu sampai harm diri sendiri. Ye aku pun pernah. Bukan sekali lah yg pasti. Dari kecik sampai lah sekarang, aku kalau curious pasal sesuatu aku terus je ambik tindakan. Contohnya, kalau aku curious pasal affair orang, terus aku tanya org lain. Haaa gittew. (( tapi jaranglah aku buat yang ni)) Jarang sangat. Kalau penting je aku buat. Lol So aku nak cerita dua pengalaman aku pasal curiousity killed the cat ni. Dalam kes ni, cat tu akulah. CERITA 1 Waktu aku 5 tahun, mak aku selalu iron baju sekolah waktu malam. Pastu aku ni pulak jenis manusia yg aktif waktu malam yakni bukanlah jenis budak budak yg tidur awal. So nak dipendekkan cerita, mak aku stop kejap iron sebab nak pergi amik apetah aku tak ingat. Dan dia tegakkan iron tu. Dan aku sebagai budak 5 tahun waktu tu tak tau pun bahawasanya electric tu boleh jana ten...

CLASSMATES BARU PART II

Assalamualaikum. *lambai tangan* It had been months since I wrote about my classmates. Tapi haritu lelaki je and I did promise to write about the girls real quick after I posted that one, but didn't manage to write it up until today. Tak sebenarnya aku jeyang malas gila nak tulis sebab selalu je ada idea liain nak tulis.  Okay enuf making up reasons so there it goes the details about my gegegurl friends. all of the squad. semua negeri ada kecuali aku dari overseas. kbye I'll start from penolong kelas merangkap ahli hipster negeri Kedah. lol NORBALQIS FAKHRI so drama duk tepi tingkap bagai. HAHAHAHAHA For me, Balqis is an easygoing person. Tak, semua easygoing sebenarnya. lol. Dia ni ada mix Chinese sebab her father is Chinese. Bukan cam Coco eh ada banyak mix. Dia ada satu je. And she can talk and read in Chinese!!!! Okay Im amazed. Yelah kan ayah Chinese takkan nak cakap Kelantan pulak kan. But when asked "Ko cakap dengan ayah ko Bahasa Ci...

TASCA 2017

Assalamualaikum..... Since Sukan Tamhidi had ended just a week ago, so I think masih tak terlambat lagilah kut untuk cerita pasal Sukan ni. TASCA 2017 To be honest, waktu memula tau pasal acronym ni I dah gelak guling guling. Sebab most of us fikir kenapa tasca? Bunyi dah macam taska je. And after that we discover that the acronym came from TAMHIDI SPORTS CARNIVAL. Nama ala ala western gitu. APA OBJEKTIF TASCA NI? Maybe in February, we have an interfaculty sports. So kami selaku adik paling bongsu, (eh tak. Kedua bongsu) pun kena hantar wakil untuk bertanding. So this is why dorang (SPT) buat carnival ni. Supaya dapat cungkil bakat bakat terpendam kami  instead of nak kami semua ni tak stress dan hilang tension. hukhuk. Thumbs up SPT. WHAT KIND OF SPORTS? Sepak Takraw Ping Pong (I am one of the squad. *peace* ) Futsal Bola Tampar Bola Jaring Catur Relay 4x100,4x400 and 200m. nampak banyak kan? Ye, memang banyak. Penat. But to take it on the bright side, mema...

Thank You

Assalamualaikum..... 2 posts in a week. Phew. So hye again everyone. Tadi I ada kelas English. And I looooovvveee my english lecturer so much. Why? Because in every session, we're kinda in Islamic History Class. Memang tiap tiap minggu, ada je the untold story tentang sejarah lampau Islam yg dia cerita. And also, dia selalu sangat bagi nasihat dekat kami. Bila semua org nampak tired, tak semangat and Madam would say "you wanna advice? You want inspiration?" YESSSSSS. We all said. (The same way as the kid reply to his mother when his mother offer him chocolate.) And she started to tell us story. At first nampak cam menyimpang benor jalan cerita but in the end, she manage to relate it with us. *surprised face* And today, she asked us about our MUET result. And some of us didn't manage to get band 4 but its still okay since to enroll in Science And Technology faculty, the requirement is only band 3. She started to ask how many of us get band 5, 4 and 3. An...